Leiderschap module 2: communiceren en aanspreken

Door een andere manier van communiceren en leidinggeven in het land van herkomst ontstaat er vaak verwarring over de inhoud van de functie en over de taken die uitgevoerd moeten worden. Zo knikken de medewerkers vaak ‘’ja’’ en doen ze het toch niet. Resultaat? Taak niet goed uitgevoerd. Irritatie. Onnodige discussie.

Ligt dat aan d(i)e medewerker? Of aan (andere) manier van leidinggeven, delegeren en communiceren? …

Programma

    Communiceren | Aanspreken

  • De juiste communicatievormen
  • Herken het gedrag van jezelf en je collega’s (DISC)
  • Overleg plegen
  • Feedback geven
  • Correct delegeren
  • Het verschil tussen de vraag en de opdracht
  • Knik gedrag
  • Nee durven zeggen
  • Vragen en doorvragen

We bieden tevens nog twee andere modules aan.

Zie het volledige programma van de module 1 (cultuurverschillen en functie-inhoud) en de module 3 (motiveren en belonen) op onze website.

Doelgroep

Onze interactieve cursus is bedoeld voor uw internationale werknemers die met andere medewerkers (ook vaak anders qua afkomst en taal) binnen uw organisatie communiceren en samenwerken.

Tevens is deze cursus een heel geschikte vorm van het opleiden van de medewerkers die capaciteiten hebben om door te groeien naar een aansturende of leidinggevende functie. We trainen in de taal van de werknemer: Nederlands, Pools en Engels door de deze talen sprekende trainer. In het Roemeens, Bulgaars, Hongaars  en Spaans trainen we in het Pools of in het Nederlands met behulp van onze bevriende, ervaren collega-tolken.

Aantal deelnemers

In-company: minimaal 6 maximaal 12

Open inschrijving: vanaf 1

Certificering

De deelnemer ontvangt na afloop een certificaat.

Beschikbaar in:

Pools, Engels, Nederlands, Spaans, Roemeens